DMX Has Never Heard Of Barack Obama

March 17, 2008 By:
DMX Has Never Heard Of Barack Obama

This is hard to imagine someone, at this stage of the campaign, that doesn't know who Barack Obama is.  My four-year-old niece knows who he is, but DMX doesn't. He's been too "busy".  Here's a snippet from an interview he just did with XXL Magazine. 

Are you following the presidential race?

Not at all.

You're not? You know there's a Black guy running, Barack Obama and then there's Hillary Clinton.

His name is Barack?!

Barack Obama, yeah.



What the f*** is a Barack?! Barack Obama. Where he from, Africa?

Yeah, his dad is from Kenya.

Barack Obama?


What the f***?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here.

You're telling me you haven't heard about him before.

I ain't really paying much attention.

I mean, it's pretty big if a Black…

Wow, Barack! The nigga's name is Barack. Barack? Nigga named Barack Obama. What the fuck, man?! Is he serious? That ain't his fuckin' name. Ima tell this nigga when I see him, "Stop that bullshit. Stop that bullshit" [laughs] "That ain't your fuckin' name." Your momma ain't name you no damn Barack.

So you're not following the race. You can't vote right?


Is that why you're not following it?

No, because it's just—it doesn't matter. They're gonna do what they're gonna do. It doesn't really make a difference. These are the last years.

But it would be pretty big if we had a first Black president. That would be huge.

I mean, I guess…. What, they gon' give a dog a bone? There you go. Ooh, we have a Black president now. They should've done that shit a long time ago, we wouldn't be in the fuckin' position we in now. With world war coming up right now. They done fucked this shit up then give it to the Black people, "Here you take it. Take my mess."

Right, exactly.

It's all a f***in' setup. It's all a setup. All f***' bullshit. All bullshit. I don't give a f*** about none of that.

We could have a female president also, Hillary Clinton.

I mean, either way it doesn't matter. I don't care. No one person is directly affected by which president, you know, so what does it matter.

Yeah, but the country is.

I guess. The president is a puppet anyway. The president don't make no damn decisions.

The president…they don't have that much authority basically?

Nah, never.